2014. július 22.

Korhatáros finomság

Amint megláttam ezt a receptet egy internetes oldalon, azonnal tudtam, hogy ki kell próbálnom. Fél liter fehérbort ír a sütemény krémjéhez, ami igen komoly mennyiség. Éppen ezért nem emlékszem pontosan, hogy döbbenetem vagy az orcámra kiülő mosoly volt nagyobb az olvasás pillanatában. (A legtöbb hasonló édesség max. 1-1,5 deci borral számol és általában még azoknál is érezni a hozzáadott értéket). Gyerekeknek nagyon nem ajánlott, hiszen az elkészítés alatt a bor nem forr annyi ideig, ami kiiktatná az alkoholt. Szerintem egyébként nem is ízlene nekik, mert valóban nagyon boros, de hát ez legyen a legnagyobb baj, több marad a felnőtteknek.



Ennek a pitének azért is örültem meg annyira, mert megoldást jelent nekem egy régi problémámra. Valahogy mindig akad otthon olyan bor, amelytől szabadulnék. Egyáltalán nem hibás vagy beteg borról beszélek, hanem olyanról, amit megkóstoltam, de nem ízlett annyira, kiönteni még sincs szívem. Télen egyszerűbb a dolgom, mert akkor forralt bort készítek és azzal le is van zárva az ügy. De a nyár eddig gondot okozott.

A desszert krémje egyébként annyira finom, hogy azt gondolom, csupán azt is megéri elkészíteni. Úgy legalább nem kell a kánikulában bekapcsolni a sütőt, s bíbelődni a pitetésztával.  Amint a krém elkészült és kihűlt, csak babapiskóta kell hozzá és indulhat a mártogatós buli, akárcsak a népszerű olasz desszertnél, a zabaglione krémnél.  

Az eredeti recept, amelyen én egy cseppet sem változtattam, itt található. A pite hidegen a legfinomabb. Pillanatok alatt elfogy, csak a morzsái maradnak.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése